fredag 22 oktober 2010

Snart är jag Malmöbo





För några dagar sen kom ett överraskande besked. JAG HAR FÅTT LÄGENHET I MALMÖ! Idag har jag varit och skrivit på kontrakt och sen första november är nycklarna mina.

Så här ser huset ut. Ligger mitt emot Mobila för er som känner till Malmö. Till skolan är det tio minuters promenad i lagom tempo, och inte minst en halvtimme med buss som i nuläget. City är nära med alla affärer och fina Pildammsparken och busstationen Södervärn varifrån man kan ta i sig i princip var som helst ligger inte heller långt ifrån.

Någon ritning på just min lägenhet har jag inte för tillfället. Den här ser ungefär likadan ut. Tänk er alltihop spegelvänt bara och två fönster istället för ett. Spana in bardisken som kommer få agera köksbord!



Litegrann kommer jag nog ändå sakna mitt nuvarande boende i Lund.

För er som inte varit här så är mitt rum ganska så mysigt. Och faktiskt inte så jättelitet!

Köket är litet och gulligt, med rutigt golv och röda skåpsluckor.


Och en charmigare trappa som gnisslar mer än den upp till vår ytterdörr får man leta efter..



Eftersom här snart ska börja packas och städas fick det blir kylskåpsrensningspasta idag. Inte så tokigt faktiskt, ibland blir man överaskad av man har i sina gömmor! Självklart fick Metro Bostad vara måltidslektyr. Bara för att spä på känslan av ny bostad ytterligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar