onsdag 27 oktober 2010

julen är på intåg

Eller iallfall för alla er där ute som börjat repa inför årets julkonserter och luciatåg. I kören ska vi till mih stora förtjusning sjunga en av de mysigaste jullåtarna jag vet. Dock i en lite annan variant än jag är van vid, med fina stämmor och annat trevligt. För mig väcker The Christmas Song minnen från tiden då jag gick och sjöng hos Marianne. Minns att jag hade den som solosång och till slut hade jag sjungit den vid så många tillfällen att jag för en liten stund blev trött på både text och melodi.

Hittade ett klipp i datorn som Albin spelat in med min grymma (ehm, hör ljudkvaliteten själva..) digitalkamera. Här är det julkonsert i kyrkan och speciellt denna dagen tänker jag på när vi står i malmö högskolas lokaler och sjunger för fulla halsar. Efter framförandet det året fick jag nämligen församlingens musikstipendium. En fin julklapp :)

Då för tre år sedan hade jag aldrig lagt ut klipp av det här slaget! Men nu i efterhand är det inte lika pinsamt och jag kan småfnissa lite åt hur nervös jag var och hur det blir småfalskt emellanåt. Men vadå, man får väl bjuda lite på sig själv nu när allt annat är så grått och trist!


1 kommentar: