söndag 24 oktober 2010

sofistikerad helg

Finsittning igår och musikalföreställning idag. Vilken helg va?
Jag är nästan nyss hemkommen från Kristiansstad och deras underbara och mysiga teater. Musikalen Sweet Charity spelas just nu och Måns från min gymnasieklass har en av birollerna. Jättebra föreställning. Lagom handling att hänga med i så här en söndag. När ridån gått ner och applåderna tystnat bjöd Måns på rundvisning back-stage bland rekvisita, loger och andra små hemliga rum!


Igår gick den stora Corbalen i Lund av stapeln. Tanken var att jag skulle gå med Linnea som hennes dejt, men biljetterna var både dyra och visade sig vara slut när vi väl fått tummarna loss för att köpa. Vi var inte ensamma om att gå miste om balbiljetter. Därför kom läkarna på den finfina idén att ordna en alternativ sittning för alla de som inte fått biljetter eller inte ville gå på den riktigt balen. Jonas bjöd med mig och jag hade en jättetrevlig kväll. Min första sittning, och ändå har jag bott ett helt år i Lund nu. Många höjer på ögonbrynen och blir lite chockade när jag nämner det..
Efter maten och en kort mellanfest inne på AF-borgen lyckades vi få vars en stämpel till balens eftersläpp och kunde alltså smita in och festa vidare med alla andra tjusiga människor utan att betala ett dugg.





Lite suddig bild just vid ansiktet, med ni ser iallafall den fina klänningen jag fick låna av Linnea. Den andra är aningen skarpare.. Happy face!!


Linnea körde på sammetsklänning. Lägg märke till den tjusiga väskan. Den 20 november ska vi se Håkan Hellström i Lund!

1 kommentar:

  1. åh :) vad mysigt med egen sittning :)
    Glömmer ni tänka på mig på håkan och glömmer ni dansa er sjukt svettiga för mig ska jag göra slut med er för en kvart eller så ;) ahhh jag har ÅNGEST att jag inte kan gå :(

    SvaraRadera