söndag 18 januari 2009

A busy weekend.

Denna helgen har flugit förbi, vi har haft att göra hela tiden. Alltså har allt varit som vanligt. Som Michael sa för någon vecka; "every day is a busy day for us!" Jag klagar däremot inte. Jag håller mig hellre sysselsatt än att bara sitta upp och ner och uggla. Det är ju inte det jag är här för!

Så, tillbaka till helgen. I fredags lämnade farmor flickorna efter skolan. Jag fixade kvällsmat åt oss och underhöll de till Sarah, Michael och Anna kom hem från en heldag med tävling. Jag gjorde mat till Michael och Sarah också medans de fixade klart med hästarna.
I lördags var det ponnyträning på schemat och Tasha gallopperade för första gången! Det var en mycket stolt fyraåring vi hade med oss hem i lastbilen. Hon lyckades också ramla av när de lekte en lek. Maningen var att hon skulle klappa på sin egen rygg men istället gav hon Thomas en rejäl klapp på baken. Inte så konstigt att hon flög i backen. Lyckligtvis nog var hon lika glad för det när chocken gått över. Under eftermiddagen var vi ute med cyklarna de fått i julklapp medans Sarah sprang en runda, och när vi kommit hem lagade jag spagetti bolognese och fruktsallad. Yummie!

Idag har Charley börjat morgonen med gymnastik, därefter hade båda flickorna simning, Tasha ett kalas att gå på och jag och Charley en bil att dammsuga. Nu är det dags för en kopp te och lite läsning i min bok innan jag slocknar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar