fredag 23 januari 2009

Morning morning!

Jag har nyss vaknat och tänkte slänga in ett blogginlägg innan jag börjar min dag. Idag har jag hela dagen ledigt vilket ska bli skönt. Igår var jag i stan på förmiddagen och tittade affärer. Jag köpte två baddräkter till priset av en så jag är nöjd! En av de ska användas idag när jag ska simma och gå på yoga och bara ta det luuugnt.
Efter det är det dags att hämta flickorna från balletten i skolan och köra hem för att förbereda mig inför kvällen! Anledningen till att det är extra kul att gå på en ceilidh just idag är att skottarna firar ”Burn's supper” denna helgen. Det innebär att de firar poeten Robert Burns, en skotsk känd poet som har skrivit många av deras kända folkvisor och dikter. Dessa tillställningar kan egentligen hållas när som helst under året, men eftersom han födelsedag är på söndag är det extra stort denna helgen.
Jag lovar att skriva och berätta hur kvällen var under helgen. Ska försöka ta några bilder också. Nu ska jag gå in och äta frukost. Det blir nog en rejäl frukost idag för jag är hungrig! Gröt och fruktsallad, och jag tror till och med att det finns en påse med scones i frysen. Mums!

2 kommentarer:

  1. Ååå, då var det de min familj menade när de pratade om söndag :D Dem är ju skottar i grund och botten haha :)

    Hoppas du har en toppentid!

    SvaraRadera
  2. Det är roligt att läsa om hur du har det i Aberdeen. Du verkar redan ha fått upplevt en massa kul saker. Ser fram emot att få läsa om kvällens fest.....

    kram Lena

    SvaraRadera