torsdag 15 januari 2009

Äntligen ett nytt inlägg!

Internetanslutningen i mitt hus fungerar lite till och från. Därför har jag inte kunnat uppdatera bloggen så mycket som jag hade hoppats på vilket är lite typiskt. Detta har varit en händelserik vecka hitintills!
Denna veckan har jag förmiddagarna ledigt tisdag till fredag. Det blir fyra halva dagar, alltså sammanlagt två dagars ledigt som det är bestämt. Att ha morgonen fri är inte alls så tokigt. Jag kan sova lite längre och har tid att göra lite vad jag känner för tills Tasha kommer hem från skolan efter ett. Jag har också något att göra varje dag, istället för att ha en hel dag ledigt och bara gå runt på gården och göra ingenting. Mina tre lediga förmiddagar har jag än så länge spenderat hos Anna, i stallet och på stan. Så klart efter att ha sovit ut lite mer än vanligt.


När jag och Amanda slutat i måndags körde vi alltså hem till Anna. Vi tog en omväg genom Kintore och hämtade en Cosmo på Heavenly pizzas. Yum-yum! Vi åt pizza och satt uppe och pratade halva natten. Trevligt trevligt. Vi har redan bestämt att göra det fler gånger, och jag hoppas det blir snart för det är två trevliga tjejer och pizzerian lever verkligen upp till sitt namn! Köper vi fem pizzor till har vi tillräckligt många stämplar på vårt pizza-kort för att få en gratis. Och gratis är ju aldrig fel! De har en pizza med tonfisk och banan och en frukostinspirerad med bacon, korv, svamp och baked beans. Dessa måste provas!

Morgonen efter, alltså i tisdags, red jag och Anna ut i det underbara vädret. Eftermiddagen spenderade jag och Tasha på en lekplats innan det var dags att hämta Charley och köra till simskolan.
Sen bar det av hemåt för att äta lasagne, en av mina favoriter! Mycket gott, trots att inget slår mammas egna lasagne.

Onsdagsmorgonen åkte jag med Michael in till Aberdeen och gick på stan. Jag hann med ganska många affärer och en fika på Starbuck's innan jag promenerade bort till skolan för att möta Sarah och Tasha. På kvällen gick Tasha på kindergym och Carley på gymnastik.

Idag hade jag tänkt rida Charleys bångstyriga ponny men vädret är inte mycket att hurra för. Jag red henne i måndags, men det hade behövts några gånger till innan lördag då det är dags för ponnyträning igen. Istället för att rida hjälpe jag Anna med mockingen. Hoppas på att kunna rida lite imorgon. Nu ska jag få i mig lite lunch innan det är dags att gå upp till huset. Idag blir det soppa. Värmer gott i den här stormen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar