söndag 11 januari 2009

Snart slut på ledigheten

Helgen börjar lida mot sitt slut och om någon timme kommer farmor och lämnar Charlie och Tashca. Det har varit skönt med tid för mig själv men det ska bli trevligt med lite sällskap igen. Jag har ju inte varit helt själv här, hundarna är kvar hemma och Amanda har jobbat på gården hela helgen. Inne i huset har det däremot varit ovanligt tyst.

Jag har egentligen inte gjort något särskilt i helgen men tiden har ändå gått hyfsat snabbt. Jag har passat på att göra saker jag inte kan göra när flickorna är hemma och faktiskt har jag haft det riktigt mysigt. Jag har legat i badet, tittat på film, lagat mat.. Kanske låter som jag har latat mig hela helgen, men igår var jag ute på en lång promenad bland de vackra kullarna och fårhagarna. Helt underbart, precis som på film! Dock inte lika underbart när regnet kom och jag började känna mig lite vilse. Men jag kom snabbt till rätta igen som tur var och kläder kan man ju alltid hänga på tork.

Jag har som jag nämnde tidigare även passat på att städa mitt hus. En riktig storstädning blev det, jag frostade till och med av frysen! Nu är här rent och fint och bilderna jag har tagit väntar på att bli uppladdade. Får försöka göra det i ett nytt inlägg ikväll för det fungerar inte riktigt som jag vill för tillfället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar