torsdag 29 januari 2009

Tiden flyger!

Var har denna veckan tagit vägen? Det var ju nyss måndag! Och för att inte tala om hela januari. De säger att tiden går fort när man har roligt och det stämmer för här flyger dagarna förbi!
Idag är det torsdag och det har varit en ganska vanlig dag här i Parkhill. Händelserik, men vanlig. Jag red Leggie, en av unghästarna, i morse och det gick nog ganska så bra. Iallafall bättre och bättre mot slutet. Därefter spenderade jag någon timme framför tv:n med strykjärnet. Stryka är kanske inte det roligaste här i världen men framför en bra såpa eller ett avsnitt av idol är det super!
Under eftermiddagen träffade Sarah en kompis som flyttat till Amerika och som nu var i Aberdeen för att hälsa på. Sarah visste ingenting om det men av en ren slump sprang de på varandra när Sarah var ute på sin joggingrunda. Snacka om att världen är liten!
Medan Sarah fikade och pratade gamla minnen tog jag flickorna och simmade på Kippie's. Det passade perfekt, Kippie's har nämligen en restaurang/fik som har både gott te och goda scones! Under min dryga månad har jag redan varit där ett antal gånger! När jag var klar i poolen och de klara med sitt kaffe körde vi hem, lagade mat och städade ur hästlastbilen. Nu ska jag packa min väska för imorgon bär det av på tävling i Dundee! Anna och Sarah åker med hästarna i morgon bitti och jag, Michael och flickorna kommer när skolan har slutat. Vi stannar över natten och tittar på tävlingarna dagen efter och kör hem lagom i tid för att laga kvällsmat på lördag kväll. Flickorna har både gymnastik och simning på söndag så jag och Michael får se till att få de hem igen tills dess. Sarah och Anna stannar däremot hel helgen och kommer inte hem förrän sent på söndag.
Det har varit en lång dag idag och det blir en ännu längre imorgon! Får se till att packa lite kvickt och få en god natts sömn. Min säng är underbar, men blåsten utanför mitt hus är ruggig ikväll. Trots det kan jag nog sova ändå, jag är trött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar