onsdag 4 februari 2009

Hej mitt vinterland!

Jag vaknade tidigt i morse för att morgonfodra hästarna och blev glatt överaskad när jag tittade ut genom fönstret. Hela världen var vit! Visserligen har vi sett på nyheterna att snökaos har drabbat stora delar av Storbrittanien, men eftersom snön väntades komma igår och gårdagen bestod av ösregn hela dagen trodde vi att det var vad vi fick av den snön. Men ack så fel man kan ha! Det har i princip snöat hela natten och hela dagen. Underbart! Jag och Tasha har varit ute och rullat i snön, kastar snöbollar och byggt en jättefin snögubbe som sorgligt nog inte alls är lika fin längre. Jag upptäckte när jag gick ner från huset idag att en av hundarna har ätit upp näsan..

Denna veckan har jag haft så mycket att göra och varit så sysselsatt att jag helt enkelt har glömt bort att blogga. Det var knappt att jag hittade datorn när jag skulle kolla mejlen idag. Jag la nämligen undan den när vi åkte till tävlingen i fredags och har inte använt den sedan dess!
Övernattningen i lastbilen var skoj, trots att Sarah ramlade av och skadade sin hand, flickorna var för uppspelta för att sova och att Michael snarkar värre än ett dussin sågverk! För mig är det ändå verkligen en helg att minnas! Jag har för första och absolut inte sista gången från en chip-shop, Brittain's version av gatukök där man kan i princip få vad som helst friterat med pommes. Det klassiska är såklart fish'n'chips vilket är gott, men här i Aberdeen har dom även deep-fried Mars bar och macaroni pie burgens. Är lite mer skeptiskt mot de två sista.

För två flickor på fyra och sex är det inte så kul att vänta på en tävlingsplats hela dagen för att se Anna och mamma hoppa i de sista klasserna. Därför körde jag och Michael och de två på en liten utflykt till Edinburgh. Ja, jag har varit i huvudstaden! Jag fick en liten guidad tur med bilen genom centrum, såg Edinburgh castle och drottningens palats, Michales gamla hus och skola. Vi promenerade en stund på en av kullarna, tittade på utsikten och körde sen till IKEA för att kolla på möbler och köpa lingonsylt.

Mer än min helg vet jag inget annat speciellt som har hänt i vekcan. Allt flyter på som vanligt med allt från simlektioner till gymnastik och läxor. Jag har haft två tidiga morgonar i stallet eftersom Anna har varit ledig så imorgon har jag en välförtjänt sovmorgon. Jag har inget emot att vara med hästarna en timme på morgonen innan jag går upp och tar frukost-paus men ibland är det skönt att bara ligga i sängen och dra täcket över huvudet några minuter till..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar