måndag 23 februari 2009

En ny vecka

"Okej Tasha, ge mamma en kram innan vi börjar". Idag var jag och Tasha på gymnastik för första gången och jag vet vem av oss som såg mest förvånad ut när jag vinkade hejdå i dörren. Så gammal ser jag väl ändå inte ut att vara! Tasha sa när vi kom hem att jag är ju inte alls hennes mamma, jag är med som en hjälpreda. Som nissarna som hjälper tomten, fast jag hjälper mamma och pappa istället. Det var faktiskt en ganska bra liknelse för att komma från en fyraåring, "Santa's little helper".

Idag har jag för första gången åkt både tåg och buss alldeles själv. Jag tog cykeln till tågstationen i Dyce och hoppade på tåget till Aberdeen. Tio minuter senare var jag på Union Street, hur kvickt och lätt som helst! Jag åt lunch på Starbuck's, cyklade till skolan där Sarah och Michael väntade med bilen och bytte en grå cykel mot en färgglad Tasha (hon hade målat med vattenfärg och visst målat på allt annat än pappret..) Jag och Tasha strosade rundor en stund i stan, tog en fika och åkte sen med bussen till gymnastiken. Inte riktigt en vanlig måndag med andra ord. Här är varje dag ett nytt äventyr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar