onsdag 18 februari 2009

Gråa dagar, men våren är på väg!

Buhu, snön är puts väck! Efter några regninga nätter är det vita vinterlandet ett minne blott. Men det är inget att sura för, det betyder att våren är på gång. Det har varit två väldigt milda dagar och det kändes att våren var i luften igår morse när jag fodrade och släppte ut hästarna. Härligt!
Jag vet inte hur vädret har varit hemma på Sverige idag, men jag lämnade vinterkappan och stövlarna hemma imorse för att istället bära Nike-skor och vårjacka på stan. Konstigt egentligen hur vädret kan ändras sådär från en vecka till en annan!


Häromkvällen, medans jag satt och väntade på att andra omgången av "Dancing on ice" skulle börja, satt jag och tittade på gamla bilder från bilddagboken.se och från mitt USB-minne. Usch så mycket jag saknade hemma då! Mamma och pappa, lillebror, familj och släkt, världens bästa pojkvän, Vicke, fina Ellinor och alla underbara vänner och arbetskamrater. Även om jag fick en tår i ögat när jag tänkte på allt som jag går miste om hemma i Sverige just nu kunde jag inte låta bli att le och tänka på att allt och alla förhoppningsvis finns kvar och väntar på mig när jag kommer tillbaka. Jag är glad att jag till slut tog mig i kragen och åkte och vet att jag kommer har både erfarenheter och upplevelser med mig i bagaget hem. Jag kan inte hjälpa det, men jag är faktiskt stolt över mig själv!

1 kommentar:

  1. Här är det fortfarande en massa snö, men det gör inget så länge det är minusgrader. Då slipper man iallafall slasket.
    Saknar dig.

    SvaraRadera