fredag 6 februari 2009

Det kommer mera!

Snön vräker ner för tredje dagen i rad. Underbart! Den lediga förmiddagen igår skulle också ha varit underbar om inte Anna och Amanda fastnat med bilen i snön på väg hit.. Som tur var hade jag inga planer för dagen! Jag och Sarah hjälptes åt med hästarna, mockningen och alla katterna och vi lyckades hinna med allting. Faktiskt hade jag riktigt roligt trots att jag jobbade hela dagen. Det var kul med lite omväxling från barn, städning och matlagning. Pyssla med hästarna och mata katterna var mycket bättre än att sitta för mig själv och göra ingenting. Det hade nog varit det enda jag hade spenderat den förmiddagen med att göra, det är så mycket snö!
Idag är jag däremot ledig hela dagen. Jag har inte gjort så speciellt mycket, men dagen har ändå gått fort. Jag har precis legat på soffan och läst/tagit en tupplur med katten Twix på magen. I skrivande stund vandrar han fram och tillbaka mellan mitt knä och tangentbordet och suddar ut alla mina ord. Men jag ska inta klaga, han är både mjuk och go och värmer bättre än en filt.

För dom som undrar, nej jag har inte en katt i mitt hus. Vi har precis köpt en dator till huset och installerat trådlöst internet här uppe. Innan nöjde de sig med datorn nere på kontoret men det blir lite jobbigt i längden att behöva springa ner dit varje gång mejlen ska kollas. Och jag klagar inte, min dator anslöt sig till internet här uppe utan problem!

Nu ska jag återgå till min bok framför brasan. Det vettigaste att göra i det här vädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar