lördag 14 februari 2009

God kväll!

Glad alla hjärtans dag från mig! Eller som vi säger här, Happy Valentines day! En stor kram till er alla hemma i Sverige, jag saknar er!
Jag gissar på att man firar Valentine lika mycket här som vi gör i Sverige. Visst, det pratas mycket om det på tv och affärerna gör massor av olika reklamer för att få folk att köpa rosor, men det är nog mest för sakens skull. Vi har inte gjort något speciellt idag bara för att kalendern säger 14:e februari. Sarah fick en choklad ask av Michael och till middag har vi nyss ätit lasagne och fruktsallad med glass som efterrätt. Alldeles lagom!

Jag själv ska fira kvällen i lugn och ro med en kopp te, några bitar choklad och en bok. Jag sitter nu nere i mitt hus efter en lördag med pulka åkning, alla hjärtans dag-pyssel och städning av huset. Imorgon kommer goda vänner till familjen över på söndagsstek, äppelpaj och pudding. Jag känner Rosie ganska bra redan och hennes två döttrar går i samma klasser som Charley och Tasha. Utöver dessa tre kommer maken och deras lille son.
Jag och Sarah gjorde vårt bästa för att röja undan allt som bara ligger framme för att få huset att se ordentligt ut och för att skapa lite mer plats. Tio personer till bords inklusive fem lekande barn blir med säkra ord tajt, men finns det hjärterum finns det stjärterum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar