onsdag 21 januari 2009

Exited!

Amanda har fixat biljetter till en ceilidh på fredag! Gissa om jag är laddad! En ceilidh (uttalas kejli) är en rolig tillställning med skotska danser till livemusik, andra former av underhållning och traditionell mat i form av haggis. Det sak bli jättekul! Haggisen är jag inte riktigt lika laddad inför med jag måste prova nu när jag är här. Haggis är skottlands mest kända maträtt och ser ungefär ut som en stor, rund korv fylld med kryddor och inälvor från får..
Anna är också peppad inför fredag. Hon har velat ta med mig till en ceilidh sen jag kom. Amanda ser mest fram emot att få sig ett gott skratt. Hur som helst kommer det bli en kväll att minnas. Festen äger rum i Aberdeen Ball Room så det är finkläder och högklackat som gäller. Inte världens bästa danskläder men så är reglerna. Ceilidhs brukar vara ganska högtidliga tillställningar och man tar dansandet och traditionerna på större allvar här än i Sverige. Redan i skolan lär man sig alla steg till danserna. Som tur är har Anna övat lite med mig så jag inte ska vara helt oförberedd!

Annars vet jag inget speciellt, livet flyter på som vanligt här med skola, stall, katteri och alla barnens aktiviteter. Idag och imorgon har jag förmiddagen fri och på fredag är jag ledig hela dagen. Jag vaknade för en liten stund sen så lite sovmorgon blev det iallafall. Jag bor precis intill katteriet och stallet och hör ganska tydligt när Anna sätter på radion och börjar stöka vid åtta-tiden. Men det gör inte mig något, det ser ut att bli en fin dag idag!
Imorgon ska jag ta en sväng på stan under tiden Tasha är i skolan och på fredag ska jag förhoppningsvis följa med Sarah på yoga på Kippies! Också ska jag ju förbereda mig för dans!

Ibland brukar jag fundera medan jag skriver hur många det egentligen är som läser. Jag har inte förväntat mig att det skulle bli så många läsare, men det hade varit kul med en kommentar då och då! Om det nu går att kommentera? Johan sa att det var lite klurigt men jag tror jag har fixat till det nu. Prova och se vet ja!

2 kommentarer:

  1. Haj siri! det är ritzen. Hittade in på din blogg idag så nu har jag nästan läst alla inläggen. Du verkar ju ha det toppen:D Lycka till med dansen!

    SvaraRadera
  2. Hej, babe.
    Jag saknar dig. Hoppas vi hörs snart igen..

    SvaraRadera