tisdag 2 juni 2009

Mission completed

Tro det eller ej, men Tashas säng var faktiskt riktigt skön. Lite åt det hårdare laget men helt okej att spendera en natt i. Också luktar den sådär gott som bara barn gör. Att jag sedan inte kunde sova så mycket är en helt annan femma. När Michael och Sarah gett sig iväg låg jag klarvaken i någon halvtimme innan jag gav upp, gjorde en kopp te och en skinksmörgås och satte mig i TV-soffan. Efter lite slötittande på dåliga tidigt-på-morgonen-program somnade jag en timme på soffan, sov ytterligare en timme i Tashas säng och gick sen upp och började göra mig redo för dagen, som för övrigt har gått som en dans! Tittandet på lastbilar gick fortare än förväntat så de var tillbaka redan när simningen började vilket innebar att vi slapp vänta efteråt och åt kvällsmat hemma som vanligt. Inte det minsta trött är jag trots omständigheterna, men i vilket fall ska det bli skönt att sova i egen säng igen.

Imorgon har Tasha sports day och vi ska alla tre dit och titta och hejja. Bäst att ta på träningsskor och sköna byxor, man vill ju inte riskera att prestera dåligt i föräldrar-racet!

Charley har försten tappat ytterligare en tand (har tappat räkningen nu) och har världens glugg i överkäken. Håller tummarna på att tandfen kommer i natt :) Här lägger man inte sin tand i ett glas vatten som vi svenskar utan i ett kuvert under huvudkudden. Smartare med glaset om man frågar mig, inte lika stor risk att väcka den sovande genom att lyfta på kudden och därmed avslöja bluffen. Men men, britter är väl inte kända för att tillhöra de klipskaste? Vissa har ju trots allt vattenrören utanpå huset, så att man kan hacka loss isen ifall de skulle frysa igen under vintermånaderna..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar