måndag 1 juni 2009

Tom caravan i natt

Jag är på väg att göra mig redo för att gå till sängs. Men inte vilken säng som helst. Nej, idag ska jag sova med prinsesslakan omringad av teddybjörnar. Ja, ni läste rätt. I natt sussar jag gott (förhoppningsvis) i Tashas säng och hon själv ligger helnöjd bredvid pappa under hans stora täcke.

Imorgon kommer minst sagt bli en dag utöver det vanliga. Det är nämligen så att det nere i England är aktion för hästlastbilar på gång och eftersom Sarah länge har varit ute efter en ny och lite mindre är det ett ypperligt tillfälle att fynda. Sex timmars bilfärd enkel väg är dock lite svårt att klämma in en tisdag då vi har båda flickorna att hämta och simskola ute på Kippie. Men efter några om och men lyckades det lösa sig iallafall.
Michael och Sarah beger sig iväg runt tretiden i natt och anländer om planerna går som de ska till aktionen klockan nio. De tar en titt på de lastbilar de är intresserade av och meddelar någon typ som ska buda för deras nedräkning om hur mycket det är villiga att ge. Runt lunch bär det av hem igen för att hämta oss på Kippe. Medan de är ute och ränner i ottan sover jag och flickorna tills det är dags att gå upp och gör oss därefter redo för frukost. Blir en utmaning, varken Charleys eller Tashas morgonhumör är något att hurra för. Tjugo i åtta kommer Jenny med bil (vän till Sarah) och lämnar av de båda i skolan. Jag fixar hästarna, rymmer upp här, tar bussen till stan, hämtar Tasha klockan ett som vanligt och tar bussen till Kippie. När Charley slutar vid tre skjutsar en snäll mamma henne ut till oss och vi går på simning precis som vilken annan tisdag som helst. Efteråt brukar de vara rätt hungriga så restaurangen på Kippie får stå för deras kvällsmat och läxläsning och lekplatsen för underhålllning under tiden vi väntar på att bli hämtade och skjutsade hem.
Puh säger jag bara, vilken dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar