söndag 28 juni 2009

Så var det dags igen

Tvättmaskinen och torktumlaren har gått varma och väskorna är snart fyllda till brädden. Garderoben och skåpen gapar snart tomma och snart kan jag dra ur sladden till kyl och frys. Tre nätter kvar, sen är det adjö.
Två dagar jag kvar med flickorna, och tvp dagar kvar av hushållsarbete. Lite bekymrade är de nog allt för att jag ska åka. Barnflickor har de klart redan fixat nya, men en storstädning av huset är beställd innan jag ger mig av. Man vet ju aldrig när det blir gjort nästa gång! Jag får väl locka flickorna med lite mynt till spargrisarna och hålla tummarna för två dagar med halvkasst väder så vi kan städa tillsammans. De brukar tycka det är ganska kul att putsa med dammtrasorna och dammsuga upp brödsmulor!

Imorgon håller jag tummarna för att familjen inte har planerat något restaurangbesök utan tar det sista dagen istället. Någon pizza blev det aldrig i fredags eller lördags. Vi fick inte ihop det helt enkelt vilket är lite synd. Vi bestämde istället för att gå ut och äta någonstans ikväll men typiskt nog ringde Amanda in sig febrig och illamående i morse. Förhoppningsvis är hon så pass kry imorgon att hon orkar gå ut och få i sig en bit mat.

Nu ska jag packa lite till. Jag tror faktiskt att jag med lite pussel ska få ner alltihopa! Jag insåg att efter ett halvår har man lyckats sprida ut sina saker lite överallt men nu tror jag att jag har fått koll på allting. Det är ju inte precis att jag kan ringa och komma och hämta kvarglömda inneskor och glasögon.

En söndagskväll måste det väl finnas något att se på Tv. Får blir en öl och en kvällsmacka lite senare framför dumburken och fingrarna krossade om att morgondagen bjuder på en utekväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar