fredag 7 oktober 2011

ciabatta, ketoacidoser och tarmsjukdomar

Ikväll är Jonas ute med ett par klasskompisar i Lund. Självklart är jag hur välkommen som helst att här och nu ta bussen rakt till förfesten, men faktiskt så känner jag bara för att vara hemma ikväll. Och nu när foten börjar må lite bättre är det dumt att dricka några glas vin, glömma bort smärta och hoppa runt på dansgolvet i trånga skor. Lite dåligt samvete har han nog för att han är ute och roar sig även om det var mitt förslag att han skulle gå om han ville och träffa mig imorgon istället. Det kan han gott ha ändå. Lite iallafall.

Mig går det ingen nöd på. Jag har gjort ciabattamackor av bröd jag bakat själv, kokat litervis med te och tänt ljus. Jag försöker komma ikapp med dagens föreläsning om syra-bas-balans, titta på några patientfall till fortsättningsföreläsningen nästa vecka och förbereda mig inför tisdagens ulcerös colit och chron. Och på köpet vaknar jag utvilad imorgon i hyfsad tid och utan rödvinshuvudvärk.

Imorgon får han kompensera min ensamma hemmakväll med sitt fina sällskap. Planerna än så länge är att laga musselpasta och dricka glögg!

1 kommentar:

  1. glögg.. nu går vi nog händelserna i förväg kan jag tycka! :)

    SvaraRadera