söndag 16 oktober 2011

pappas köttfärssås

Det blev inget nattvak igår. Patienten i fråga hade varit aggresiv och våldsam och fått flyttas upp en våning till psyk under eftermiddagen. Jag fick istället agera extra vilket innebar lite regelbundna kontroller och pillerutdelningar, stöd vid nattliga toalettbesök och många koppar te i vår personalsoffa.

Innan jobb var jag ute hos pappa och hälsade på. Han gjorde köttfärssås precis som när vi var små och jag åt tills jag inte fick ner ett spaghettistrå till. Oftast blir jag jättehungrig när jag jobbar på natten men av någon anledning stod jag mig ända fram till tidig morgonkvist...
Jag fick också hälsa på hönsen och bina och koka mig ett alldeles nyplockat och färskt ägg till nattmat!

Idag är det plugg för hela slanten som gäller. Med andra ord, allt är som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar