söndag 2 oktober 2011

early one morning

Jag hade missförstått mig och blandad ihop dagens arbetspass helt och hållet. Klockan 07 imorse ringde Elin från hematologavdelning och undrade var jag blev av. Det var bara att hoppa upp, dra på sig kläder och kasta sig på cykeln. Toalettbestyr och frukost får klaras av på tåget vissa dagar.

Bättre sent än aldrig och de var bara glada att jag kunde dyka upp så pass snabbt. Också fick jag ju kvällen ledig på köpet.
I veckan köpte jag gröna svenska tomater. Hårda var dom då. Efter ett par dagar i rumstempteratur kunde den första ätas. Gissa vilken?





Den fick bli en del av kvällens goda middag tillsammans med tacorester. För vem har sagt en burk ur frysen och tömning av grönsakslådan måste vara tråkigt? Och ännu bättre blev det efter min snabba fotografering när jag kom på påsen med nachochips längst in i köksskåpet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar