torsdag 6 oktober 2011

vill man vara fin får man lida pin

För snart två veckor sedan köpte jag nya skor och gick med dessa i knappt två dagar. Tyvärr tryckte de lite väl mycket på vänster fotrygg. Nu har jag en inflammation i senan som böjer stortån och haltar de värsta dagarna fram som en riktig höna. Skorna har jag lämnat på försäljning till second hand. Sjukgymnastik, fotmassage och liniment är det som gäller för tillfället. Och vila från löpningen i pildammsparken.

Imorse hade solen knappt hunnit gå upp när jag och Jonas gick utanför porten, och ikväll när jag var på väg hem var det lika mörkt och blåsigt. Efter en skoldag till 17 och vetskap om att jag och Jessica imorgon måste sitta kvar en fredagseftermiddag och komplettera vår projektplan gjorde mig inte jättesugen på att sitta och plugga ikväll. Det får bli helgens bekymmer. Idag kändes det så mycket bättre med tända ljus, te och godis och film i min lilla Ikea-soffa. Också lite fotmassage samtidigt, så den där knölen med inflammation kan försvinna innan jag tröttnar på att vara stilla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar