måndag 13 juli 2009

Danmark

Idag har jag och Tobias varit på Danmarks akvarium, väntat i en evighet på Klampenborgs tågstation och köpt öl i Helsingör. Idag var antagligen också sista dagen på ett tag som vi spenderade tillsammans. Det är slut nu, helt och hållet. Jag hoppas Tobias menade vad han sa; att jag intehar dumpat honom utan att vi "tagit ett gemensamt beslut". Oj vad vuxet det lät!
Det känns iallafall skönt att vi fortfarande kan vara kompisar och inte behöver slå varandra gula och blåa. Det kanske är lite kämpigt i början men efter en tid ska vi nog kunna träffas igen. Ett biobesök när sista Harry Potter filmen har haft premiär är redan inbokat!

Annars är det tyst och skönt här hemma på Hagtornsgatan. Resterande familjemedlemmar har åkt till morbror Lasse på semester. Visst, jag har inte träffat min familj mycket det senaste halvåret med det är ändå skönt att ha huset för sig själv. Jag har nyss bakat kakor och tittat på Lottas allsång från Liseberg. (Som Ellinor sa igår när jag berättade om mina tv-planer: "Sara blev genast 50-år äldre). Föresten ska hon och jag simma imorgon bitti och på onsdag kör vi ner till Falsterbo och tittar på hästar och har picknick. Mysigt!

Nu ska jag försöka sova även om huset luktar choklad och bailey's och fåglarna kvittrar utanför mitt fönster. (Nej, jag har inte suttit och smuttat på likör i min ensamhet. Jag hade det i kakorna.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar