fredag 24 juli 2009

Festivalpremiär

Kvällen igår blev lyckad, även om det inte blev riktigt lika röjigt som det hade hoppats på. Det får bli nya tag ikväll!
Jag och Ellinor hade iallafall en jättemysigt start med dukat bord, tända ljus och plockmat. Jag vet inte var tiden tog vägen under dagen igår men hela dagen lång gick jag här hemma och gjorde dippar, tinade bröd och skalade morötter. Efter att ha jobbat extra två långa dagar i rad var det det minsta Ellinor var värd att komma hem till. Och det verkade som hon uppskattade vår "kärleks-middag" på tu man hand och det var faktiskt väldans gott efter att bara ha fått laga och smygtitta på allt det goda i kylen hela dagen!
Att man sen alltid gör för mycket är en annan sak. Jag kan äta plockmat och gegga-röror i ett halvt sekel nu. Har nyss gjort varm tonfisk-röra-macka och vattenmelon-smoothie till frukost. Inte helt fel!

När vi var mätta i magen och lite runda under fötterna mötte vi Susan och Björni stan som tråkigt nog var på väg hem. Ellinor hade iallafall ett jobb att skylla sin tidiga avdunstning på. Som tur var kom Carolin och Johan till min räddning och vi tre lyckades ha en trevlig kväll trots att det mest var gamlingar som trodde dom var unga och barn knappt fyllda tonåringar som höll oss sällskap på stan. Vi gick några svängar och pratade om allt från engelska språket till matutbudet, dansade till gyllende tider och fick förklarat för oss att korven Knask är en specialitet från Lund.

Funderar på att snart cykla ner och ta mig en titt på festivalknallarna såhär i dagsljus. Skulle behöva en ny plånbok. Får se till att ta på mig skäna skor för gårdagens promenad i nya klackar var inte nådig. Efter någon timme på stan var de inte alls lika skäna som under femminuterspromanaden inne i skoaffären. Men som man säger, vill man vara fin får man lida pin! Och de är faktiskt grymt snygga, till och med Ellinor höll med om det.


En bildskön Ellinor och god mat. Jag kommer antagligen höra klagomål om att jag publicerat denna men hellre än bild nummer två, jag lovar!

1 kommentar:

  1. ja dina skor var jävligt snajsiga! :) give it tooo meee!

    SvaraRadera