söndag 26 juli 2009

Hipp Hurra


Grattis till farmor Berit som fyllde 85 år igår. Tänk vad tiden går fort, jag minns hennes åttionde födelsedag som om det vore igår..
Festligheterna ägde rum på Tunneberga Gästgifvaregård och farmor hade lyckats ordna ett rejält och lyckat kalas. Efter tre timmars konstant ätande av ett minst sagt utsökt smörgåsbord bar det av hemåt för att pausa och ladda om inför nästa födelsedagsbarn.
Sofia från klassen på högstadiet drog tillsammans med sin styvpappa ihop ett hejdundrande coktailparty i deras trädgård i Ramlösa. Ljusslingor, utspridda sittplatser, bar med drinkar och pilkastning. Behöver jag skriva mer för att säga att det var lyckat? Och ännu bättre var att jag åkte dit tillsammans med Elinor som jag inte träffat på år och dar. Det får banne mig bli ändring på det! Efter att ha blivit lagom runda under fötterna av alla goda drinkar fortsatte vi ner mot stan för den roligaste kvällen jag haft på länge.


Sofia agerade bartender under kvällen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar