torsdag 23 juli 2009

Festivalstart

Jag har världens finaste mormor som igår fick finbesök av ingen annan än sitt barnbarn. Vid lunchtid dök jag upp, precis i tid efter hennes onsdagspromenad runt kvarteret. Dagens rätt nere i matsalen var lasagne och vi fick sällskap av mormors bror Bruno och en annan snäll gubbe jag inte kommer ihåg namnet på. Mycket gott var det och som jag sa till mormor; det här får vi göra om snart!

Efter en sväng på både maxi och väla hämtade jag världens finaste Ellinor på jobb. Vi köpte kebab och Al Funghi på Torina, rökte vattenpipa på balkongen och tittade på sexinspectors. Kan väl knappast bli bättre?
Ikväll efter jobb kommer hon över till mig för lite plockmat, margharitas och öl. Sen bär det av ner till festivalen för att träffa ännu mer trevliga människor. Hoppas vädret håller sig torrt bara. Inte så kul att bli dyblöt en kväll på stan. Också har jag ju faktiskt nya skor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar