fredag 17 juli 2009

Jag älskar sommaren!

Middagen igår var helnice! Olle plockade fram grillen, ölen var kall och till efterrätt vart det självklart gubbar med vaniljglass. Finns det något bättre än den svenska sommaren egentligen?

Nu har jag precis haft långfrukost på uterummet med rostade mackor, te och sydsvenskan. Snart ska jag ta en dusch och rymma upp lite här, jag har en tendens att sprida ut mina saker lite överallt när ingen annan är hemma.. Lite senare får jag cykla till Maxi och handla lite till ikväll och börja packa min väska innan det är dags att fixa med middagen. Mamma lämnar ön i skärgården någon gång idag och kör ner till Skåne för att hälsa på mormor. Imorgon åker jag med tillbaka för några dagars avkoppling med familjen hos morbror Lasse.
Härligt ska det bli med sol (förhoppningsvis!) och bad, utflykter med båten, en sväng i skogen på Birgers islänningar och mete på bryggan när solen börjar gå ner. Det finns ingen annanstans än Aspö där det verkligen än sommarlov på riktigt!

Packar självklart med datorn och tar med upp men har ingen aning om jag kan få igång Internet där ute på vischan. Annars, so long! Tar tåget tillbaka till Helsingborg någon gång i början på nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar