onsdag 15 juli 2009

Falsterbo

Efter en stekhet bilresa genom Skåne och en dryg mils köande nådde vi äntligen vårt mål, Falsterbo Horse Show. Vi har haft en solig och varm (!) dag och jag efter dagens utevistelse skryta med en snygg t-shirtbränna! Jag och Ellinor hann med att titta lite på både hoppningen, ponnykuren och huntingen och gå några varv bland försäjningsstånden. Nixon fick ny kattmat och jag nya ridstrumpor!
Självklart hade vi picknick också. Ellinor gjorde pastasallad och jag piroger som egentligen skulle avnjutits på en filt i gräset med vi orkade inte bära det med oss så bilens baklucka fick agera matplats. Är det road-trip så är det! Väldans gott blev det iallafall.




Imorgon ska vi en sväng till stallet och Ellinor ska försöka sig på att rida det vita monstret. Tur jag är med, efter vad jag har hört verkar han spritt språngande galen efter några veckors vila! Sen får vi se vad dagen bjuder på. Jag måste hämta mina skor hos skomakaren, kanske blir det en sväng till Framtid och Designkällan för att spana på coola saker. Det bästa med att vara själv hemma är friheten att göra vad som faller en på. Vad som helst, hur som helst och när som helst. Extra bra är det att Jimmy är iväg så att Ellinor också är ensam. Då kan vi vara spontana tillsammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar