söndag 13 mars 2011

barnkalas och bröllop

När jag var liten och hade kalas med kompisarna i kvarterslokalen minns jag speciellt ett år. Hur mycket jag fyllde och vilka som var där kan jag inte komma ihåg. Inte heller om jag fick något särskilt i present eller om vi hann med alla lekar jag hade planerat. Vad är vet är bara att jag bestämde mig för att bojkotta den tråkiga vanliga varmkorven med bröd och istället hade köttfärsfyllda pannkakor som kalasmat. Det tyckte jag om och det vore ju dumt att ha kalas med mat som inte föll mig själv i smaken. Kompisarna fick tycka vad de ville. Mammas pannkakor skulle det vara. Basta!

Jag tycker fortfarande att köttfärscrepes är fantastiskt gott. Lite pilligt att göra bara. För att göra det helasnäppet enklare och samtidigt väcka gamla smakminnen från svunna tider har jag gjort något så genialiskt som en pannkakslasagne! Eller kanske pannkakstårta..? Kalla det vad ni kalla vill. Jag är oberoende av namnet på denna fantastiska skapelse mäkta stolt över veckans söndagsmiddag!



Nu ska jag göra te och bänka mig framför tv:n. Söndagskväll betyder Solsidan. Idag följs programmet av filmen bröllopsfotografen. På riktigt denna gången! Under mellandagarna när jag var hemma i Helsingborg hade jag tittat i tv-tablån och sett att Bröllopsfotografen skulle gå samma kväll på tv4. Gött tänkte jag, den ska jag se! När timmen närmade sig tog jag på mig mina myskläder, fixade till det i sängen med sköna kuddar och plockade ihop ett fat med massa gott från julgodisbordet. Hallåan i rutan presenterade filmen... Rallybrudar?! Tryckfelsnisse hade varit i farten och ingen var nog mer besviken än jag den kvällen. Till råga på allt var Rallybrudar inget skräp att se på så jag fick sitta där i mörkret med min filt och mitt godis.
Men som man brukar säga, den som väntar på något gott. Ikväll ska inget gå fel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar