torsdag 17 mars 2011

going solo

I samband med att jag blev Malmö-bo i vintras fick jag en hel hög med en massa gratis-kuponger från Malmö Stad i brevlådan, varav bland annat ett gratis besök på biograf Spegeln. Och en gratis kväll i biomörkret vore ju dumt att tacka nej till. Ikväll ska jag därför göra något jag aldrig tidigare gjort. Jag ska gå på bio och sitta på allra bästa platsen längst bak i mitten. Själv. Mitt enda sällskap blir en stor påse lösgodis med sorter som bara jag gillar och en take-away kaffe från något fik i närheten. Jag tror att det kan bli hur trevligt som helst!


Ett biobesök blir en alldeles utmärkt start på helgen. I förmiddags hade vi se två sista föreläsningarna inför tentan nästa vecka och en pluggfri kväll innan det är dags att ta tag i anteckningarna och böckerna på allvar gör nog bara susen. Imorgon är det alltså plugg som gäller för hela slanten, varvat med morgontid i tvättstugan och några sväng med dammsugaren och moppen i lägenheten min.
Jonas har fest på korridoren imorgon men jag tror jag stannar hemma och laddar för lördagen istället. Det är sista gången på kursen i afrikansk dans vilket vore dumt att missa. På kvällen blir det bowling här i Malmö med Fabian och Christopher. Något mer har vi inte planerat, men det finns all möjlighet att kvällen fortsätter vidare på ett eller annat trevligt ställe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar