torsdag 3 mars 2011

en av två

Imorgon har redan en vecka gått av min tvåveckorsplacereing inom barnhälsovården. Jag är på en BVC mottagning i närheten av Nobeltorget och träffar barn i alla olika åldrar hela dagarna. Just när det gäller barn får vi studenter inte göra så mycket mer än att mäta, väga och prata. Det är inte så fräckt att sticka ett barn som gråter när föräldrarna är på väg att göra detsamma. Det roliga är att jag får se hur barn i olika åldrar utvecklas och hur mycket som skiljer de veckogamla bebisarna åt från de jag träffade på BB. Och att jag kan minnas och komma ihåg hur det själv var när jag var liten och gick på alla de olika kontrollerna.
Personalen är för övrigt väldigt trevlig och förklarar så fort jag frågar någonting. Också har de bjudit mig på lunch två dagar av fem. Inte illa minsann!

Även om barn är söta ska det bli skönt med helg. Som sagt väntar en Köpenhamnsresa på lördag. Hela familjen åker och Jonas ska följa med. Jag har inte funderat på det så mycket men det blir ju faktiskt första föräldraträffen! Undrar om han är nervös..? Själv hade jag varit svimfärdig. Imorgon kommer han i varje fall hit, så ikväll har jag tagit mig tid och varit på maxi och handlat grejer till en (förhoppningsvis) god middag.


Denna bilden är från festen vi var på förra helgen. Jag gillar den. Vi ser glada ut och det ska man va!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar