söndag 20 mars 2011

O'learys bowling

Jag kom tvåa i gårdagens bowlingmatch mot Linnea, Fabian och Christopher. Tror jag. Vi räknade inte ihop poängen från våra tre rundor och det gjorde inte maskinen heller. Strunt samma egentligen för vi lirade för skojs skull och inte på blodigt allvar. Vi hade jättetrevligt och nu längtar jag bara tills det blir lite varmare så jag kan cykla ner till Fabian och Christopher som bor vid Ribban och grilla på gräsmattorna vid stranden där.

När vi tagit av oss våra lökiga bowlingskor och lagt tillbaka kloten styrde vi kosan mot ett ställe som heter Moccasin och ligger i närheten av Operahuset. Jättetrevlig atmosfär och mysig stämning. Skönt var det att sjunka ner i en mjuk soffa efter dunka-musiken och discoljuset i bowlinghallen.
På Moccasin åt vi vars en efterrätt och pratade strunt någon timme. För min del var det bara bra att det inte blev en lördag med en eller annan drink och dans in på småtimmarna. I morse kunda jag stiga upp i tid för ännu en dag med tentaplugg..

Nu ska jag iallafall ta en kort paus. Toan behöver städas! På något märkligt sätt är det alltid lite extra rent i min lägenhet veckan runt en tenta. Eller så luktar det nybakat var och varannan dag. Linnea undrade hur mycket bakande det hade blivit den här gången. Faktum är att min frys är lite för full, annars hade jag nog jäst degar för fulla muggar! Om jag nu ändå behöver lyfta min rumpa från stolen en stund, varför inte göra något vettigt samtidigt?

Idag ska alltså toastolen skrubbas. Sen måste jag något snabbt till lunch och cykla till Maxi och handla. Ikväll blir det lasagne med squash och kassler till säsongens sista avsnitt av Solsidan. Vad ska jag hädanefter förgylla mina söndagskvällar med?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar