tisdag 29 mars 2011

morgonstund har guld? (plugg!) i mun

Idag har jag sovmorgon! Eller ja, rättare sagt ingen tidigt föreläsning. Idag börjar jag först efter lunch, men var ändå uppe och åt gröt till åtta-nyheterna för att hinna med allt vad de här nya delkurserna innebär. Nu sitter jag och läser inför morgondagen och när det är klart ska jag räkna till torsdagens läkemedelstenta. Ingen vila, ingen ro!

Ikväll ska jag till Friskis och dansa Afro med trumgänget från kursen i afrikansk dans! Katha, en av kursdeltagarna, är ledare på Friskis och ska hålla i en yoga-helg om några veckor. Hon har bett oss att spela ett litet intro på våra trummor för besökarna. Roligt! Ikväll har vi alltså blivit inbjudna till hennes afro-pass och efteråt är salen vår så vi kan öva på vårt uppträdande. Tur vi gjorde en mejl- och telefonlista innan vi skiljdes åt sista gången. När det blir lite varmare hade vi tänkt träffas igen. Inte inne i någon svettig jympalokal, utan nere på Stranden och grilla och spela lite runt den falnande elden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar