fredag 1 april 2011

Özens - värt ett besök!

Mamma ringde i eftermiddags och pratade lite eftersom det var ett tag sen vi hördes. det blir lätt så där när jag är mitt uppe i tenta-veckor. Omvärlden med allt från vänner och bloggande får lida för ett par dagar. Dock var min isolering inte helt förgäves. Jag tror det gick bra i torsdags också! Nu är det bara den eviga treveckorsväntan på resultatet som ska genomlidas.

När mamma ringde var jag inne på ÖoB och handlade tvål. Mitt emot ligger Özens allfrukt. Glad är jag att jag tog mig tid att gå in där. Jag har hittat stället med ett grymt stort utbud av alla möjliga frukter och grönsaker till galet låga priser. Annorlunda sorter som mini-lime och kiwis stora som vindruvor trängdes med stora pumpor och gamla hederliga royal gala äpplen. Hädanefter vet jag var jag ska köpa mina 5-om-dagen! Idag plockade jag ihop lite olika salladssorter, spenat, böngroddar, ett halvt kilo tomater, mango, papaya, chili och paprika och fick betala ungefär 60 kronor i kassan. Bra mycket billigare än Ica det där!

Nu har jag precis läst inför några av psyk-föreläsningarna nästa vecka och kvällfikat med clementin och riskakor. Dags att stupa i sängen!

Imorgon kommer Linnea men vin och bröd från vårt favotitbageri i Lund. Jag har handlat choklad och ingredienser till en laxsallad. Tillsammans ska vi fixa middag och ha det trevligt på tu man hand. En övernattning och därmed invigning av min bäddsoffa är också planerat. Hoppas den inte är så hård som den ser ut..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar