måndag 18 april 2011

Jägersro



I helgen var det kick off för riksgaloppen här i Malmö. Jag och morbror Lasse som är delägare i hästen Street band som står uppstallad i Stall Helios på Jägersro var på plats för att inviga galoppsäsongen. Vi hade en fin dag tillsammans, trots att solen försvann bakom tråkiga moln den sista timmen.



Kaffe, kärleksmums och presentation av tränarna på Jägersoros nybyggna caféläktare. Här satt vi också och åt lunch. Fisk- och skaldjursgryta med handpillade räkor och en grym vitlöksaioli! Enorma glasfönster och väl planerad placering av borden gjorde att alla gästerna fick maximal utblick över trav- och galoppbanan där loppen pågick under hela dagen.


Vår häst värmer upp i ledvolten och väntar på sin jockey.



Ögonblicket innan de exploderar ut på banan.



Med tanke på att det var Street Bands allra första lopp är en andra plats med knapp marginal till segraren inte så tokigt. Det är många lopp kvar tills säsongen är över och tills det är dags för auktion i november!

Efter loppen var det stallbacksvandring. Vi hälsade på vår fina häst och kikade inne i stallet och gosade lite med Stall Helios andra hästar.


En stolt delägare! Vi var båda lite förvånade över hur pass lugn och snäll hästen var, med tanke på att han nyss varit ute och sprungit lopp. Inte alls lika hispig och hysterisk som de galopphästar och fullblod jag tidigare mött i mina dagar. En riktigt mysig och trevlig liten herre, och de övriga hästarna i stallet likaså.


Jag var överlycklig för att få klappa på hästar igen! Jag insåg i söndags hur mycket jag faktiskt saknar stallet här nere från Malmö. Min sjal var förövrigt väldigt spännande att nafsa i.


Lasse var uppe på en kort liten husesyn och hade med sig en present till mig. Jag kan knappt vänta på att de ska slå ut! Det kommer bli så vårigt och fint :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar