lördag 9 april 2011

allt gott i en och samma skål

Lite mycket matbilder på senaste tiden kanska, men detta kan jag bara inte låta bli att dela med mig av. Det vore rent av enkelt elakt att hålla min lördagssallad hemlig!

Skölj rucola eller lite andra blandade salladsblad. Dela två avokado och skär en bit gurka i lagom stora munsbitar. Lägg grönsakerna i en stor tallrik. Krossa en näve valnötter över tallriken och smula över en bit blåmögelost. Gör en dressing på citronjuice, olivolja och lite sötstark senap. Ringla dressingen över allt det goda i tallriken och plocka fram förpackningen med goda knäckebröd!


Underbar lördagslunch! Satt som en smäck efter att ha trummat på Friskis och Svettis och varit med på ett jätteroligt danspass. Dock halvt uppäten och med taskig mobilkamera, men ni fick en bild iallafall och det är ju tanken som räknas.

Nu ska jag ta en kopp kaffe och kalasa på resten av nötterna i påsen en stund innan jag tar mig en power nap och laddar inför kvällens grillning, förfest och utgång i Lund!

1 kommentar:

  1. Oooh nu är jag hungrig... måste ha mat bums! Blir nog nån sallad för mig idag faktiskt, men avokado har jag icke :( de får gå ändå :)

    SvaraRadera