onsdag 13 april 2011

är man snäll blir det tårta mitt i veckan

Japp, så är reglerna i mitt kök! Och kan man göra lasagne på pannkaka så kan man väl hur lätt som helst bygga en tårta med spenat och ädelost?

Har man som jag ett 30-pack ägg i kylen är det inte så dumt att göra tunna omeletter med spenat och ädelost och varva dessa med rucola och rökt lax. En riktigt fint litet torn lyckades jag snickra ihop till kvällsmat.



Idag är första seminariumet inom den här praktikperioden avklarat. Skönt att ha det gjort! Nu ska jag börja sammanfatta det jag har antecknat och (förhoppningsvis) lärt mig hittills så att jag så småningom kan vara väl förberedd inför den muntliga tentan. Jag börjar bli lite skakis redan nu..

1 kommentar:

  1. Men hjääälp vad du är kreativ va gäller matlagning :O int ens fast jag sku se ett recept på en sån omelett-tårta i en tiding skulle jag få för mig att göra nåt sånt! :O Respekt till dig, Sara! ;)

    SvaraRadera