onsdag 20 april 2011

halvtid

Imorgon är det redan dags för halvtidsbedömning tillsammans med min handledare. Vi ska gå igenom vad jag har gjort hittills och vad jag har missat på bedömningsformuläret. Skönt att inte riskera att någon punkt inte kan kryssas i då läraren från skolan kommer för slutbedömning nästa vecka.

Att jag redan har gått halva min tid på vårdcentralen är ofattbart och jag förstår inte riktigt var dagarna tar vägen nu för tiden. Jag fick erbjudande idag om sommarjobb men var tvungen att tacka nej eftersom jag redan skrivit på anställningsbevis till medicinen 45 på Helsingborgs lasarett. Hur som helst har jag blivit en baddare på provtagning. Inte ens den skrynkligaste tanten eller de slätaste överarmarna där det minsann inte är det lättaste att hitta ett kärl att sticka i slipper undan mig när jag är i farten inne på labbet! Eller ja, riktigt så är det kanske inte än men det var ett tag sen jag misslyckades nu och varje stick som går bra höjer självförtroendet ännu några snäpp.
Tvätta och lägga om sår börjar jag också bli en fena på. Det blir lite påskpyssel med att tvätta rent, pilla bort skorpor, pensla på krämer och klippa förbanden så att de passar bra. Saknas bara en liten fjäder att linda fast eller sticka in i stödstrumpan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar