lördag 16 april 2011

utpräglad morgonnjutare

Det är inte så tokigt ändå att inte ha något speciellt planerat. Speciellt inte när det är en hel del som behöver göras på pluggfronten för att få lite gott samvete. Sedan igår har jag lyckats sammanfatta en del av mina anteckningar till läslig datorskrift. Imorse fixade jag lördagsscones och kokte ägg och kaffe och betade av två kursböcker som jag legat back med. Gjorde ett självtest i boken om sömn som visade att jag är en exemplarisk morgonmänniska. Äntligen har jag fått det bekräftat, finns det något mysigare än långfrukost?!

Lite jobbigt då att grannen hade födelsedagsfest med dunka-dunka musik in på småtimmarna. Jag borde ha legat och sovit gott då med tanke på min kropps naturliga dygnsrytm, men efter lite vidare läsning visade det sig att en natt med dålig sömn lätt tas igen natten efter. Hoppas ingen annan får för sig att kalasa ikväll! Tacka vet jag öronpropparna jag har tryckt ut från automaten i skolans bibliotek. De har hjälpt mig att få lugn och ro åtskilliga nätter. Men, men så är det väl att bo i studentboende i storstaden.. Nästa gång är det väl jag som ställer till med oljud så det är bara dumt att gå och leta upp rätt dörr för att vara jobbig och klaga.

Nu ska jag ta en promenad och gå och köpa frukt. Ikväll har jag tvättstuga, och jag borde försöka hinna med några svabbtag med moppen i min lägenhet också. Ett av äggen slank ur min hand i morse och hamnade okokt ner på golvet med ett härligt plask..

1 kommentar:

  1. Öronproppar är kanon. Så skönt att bara kunna plugga in dem och stänga ute alla störande ljud när man när man själv störs oavsett om man ska sova eller plugga. Sover själv nästan jämt med öronproppar bara för att det är så skönt att få sova helt ostörat. När jag pluggar så åker propparna nästa jämt in av ren vana. Koncentrerar mig så mycket bättre när det är tyst.

    SvaraRadera