lördag 16 april 2011

finurliga bollar på pinne

Efter en dag med mycket avklarat tog jag en paus med film i soffan under tiden som tvätten snurrade runt i maskinerna i tvättstugan. Av en banansockerkaka jag bakade för några veckor sedan gjorde jag små söta cake-pops som filmfika. Dessa små bollar kan nog göras av vilken torr kaka som helst. Jag smulade 200 g och blandade med ungefär 25 g färskost, formade till lagom stora munsbitar och rullade i bland annat smält choklad och kokos. Kanske något att testa till påsk?


Långt ifrån lika tjusiga som på de andra bloggar där jag hämtat inspiration, men fasligt goda ändå. När fatet med bollar var tomt, filmen slut och tvätten torr hade jag sockerkick nog till att sitta och plugga en stund till. Nu är det snart sängdags så att jag är pigg imorgon när jag får långväga finbesök ända från Blekinge av morbror Lasse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar