torsdag 24 juni 2010

ny energi av det varma vädret

Gräslökens lila blommor. Min absoluta favorit ända sen jag var liten sommarlovsflicka och sprang runt och smakade och plockade allt vad trädgården hade att erbjuda.

Pust! Idag är det soligt, och till råga på det har jag farit och flängt och varit utomordentligt flitig. Jag har varit på biblioteket i Råå och lånat en bra skiva och två böcker jag ska sluka i solen. På Maxi har jag handlat inför morgondagens midsommarfirande. Komposten är vattnad, diskmaskinen rengjord och fina blommor från gräslöken står i en vas på soffbordet. Hos skatteverket fanns äntligen någon som kunde få rätsida på vilken skattesedel det är jag ska skicka in och Oj! hade Ica's goda pizzasallad till rabatt som var laddad på mitt Ica-kort. En snabb vända på apoteket har jag också varit och borta i brevlådan vid busshållplatsen ligger nu min skattesedel ifylld på (förhoppningsvis) rätt sätt.


Nu förtjänar jag det man allra bäst sysselsätter sig med när man har soffan för sig själv. Just det, jag pratar om pizza på tallriken, kallt i glaset och film på TV. Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar