onsdag 2 juni 2010

i solen i Lomma

Gårdagens skitväder var som bortblåst när jag drog upp rullgardinen idag. För att ta vara på solen och få lite färg på min bleka kropp bestämde jag mig för att packa fika och cykla till Lomma på utflykt. Jag har faktiskt aldrig varit där någonsin under mitt drygt 20-åriga liv, trots att alla jag har pratat med säger att där ska vara så fint och mysigt.


Jag hittade en plätt där det inte blåste, bredde ut min filt och läste en bra bit i min bok med det passande namnet En plats i solen. Blåbärsmuffins, te och frukt från torget gjorde susen efter cyklingen som tog ungefär tre kvart.

Cykeln är bra för studentbudgeten när det kommer till sommarens utflykter. Denna härliga förmiddagen kostade inte ett skvatt om man bortser från käket. Men äter gör man ju i vilket fall som helst.
Världens tjockaste banan är också värd att dokumenteras på bild. I bakgrunden syns turning torso och bron.



Nu är jag hemma igen och ska precis duscha av mig solkrämen. Ikväll är det vikarieträff inför sommarjobbet i Helsingborg och imorgon ska jag gå bredvid under ett kvällspass så jag blir lite varm i kläderna. Hemstaden nästa alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar