lördag 12 juni 2010

student och rave

Trots gårdagens paraplyregn blev festen lyckad och Hannah verka vara mer än nöjd med sin student. Vi hade planerat för att vara utomhus men med tanke på vädret blev det ändrade planer. Under torsdagskvällen baxade vi ut soffor och fotöljer från vardagsrummet till garaget och dukade långbord i huset istället. Vi pyntade, dukade och pysslade långt in på småtimmarna och fint blev det minsann! På själva studentdagen var huset fullt av folk, köket ännu fullare med mat och disk och det italienska buffébordet fullast av allt med en massa god mat och dryck. Precis som dagen efter julafton är det nu kopiösa mängder över att kalasa på i ett par dagar. Jag har plockat på mig en del smått och gott och tagit med hem.

Som vanligt knäppte jag inga bilder själv igår, med det fixar jag fram och visar så småningom :)

Ikväll verkar det vara rave på gång i stadsparken här i Lund. En DJ står och spelar musik som pumpas ut ur enorma högtalare och stora svarta tygstycken med neonfärgade mönster vajar i vinden. Ungdomar med uppseendeväckande kläder och färgglada sminkningar vallfärdar till den stora gräsplätten med dyckespåsar i händerna. Polisen verkar ha koll på läget och kör i sakta mak omkring längs gatorna. Jag gör nog bäst i att stanna inne med chaite och en bok?! Det är ju trots allt ute med rave, det har stått i VeckoRevyn..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar