onsdag 23 juni 2010

SOMMARjobb

Första arbetsdagen gick hyfsat, alla lyftutbildningar är gjorda och delegeringskursen med tillhörande prov är avklarad. Första lönen kommer redan imorgon och äntligen har jag fått arbetströjor som inte når mig till knäna. Nu är det med andra ord fritt fram att sommarjobba!

Ja, jag skriver sommarjobba och inte jobba. Jag vill nämligen att sommaren, solen och de ljumna kvällarna ska ha kommit för att stanna! Jasminen vid vår brevlåda står i full blom och doftar underbart. Prästkragarna vid dörren likaså och det nyklippta gräset i trädgården likaså. Härligt :)

Mamma står just nu i köket och lagar afrikansk bobotie. Jag har inte sett ett skvatt av fotbolls-VM och har inga planer än så länge på att göra det heller nu när Sverige inte är med. Möjligtvis kan jag tänka mig se finalen eller så. Men visst kan man njuta av värdlandets goda mat ändå?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar