onsdag 25 augusti 2010

frukostnyhet

Har precis ätit frukost och är redo att möta en ny dag med hårda Skånevindar.

I sommar har Skånemejerier lanserat smaksatt A-fil i en rad olika goda smaker. Precis som vanligt innehåller filen de nyttiga bakterierna och nu smakar de dessutom lite mer och innehåller enligt Skånemejerier små fruktbitar. Fruktbitarna vet jag inte om jag direkt kan hitta i frukostskålarna, men smakar gott gör det. Visst är det en del tillsatt socker i innehållsförteckningen men filerna är långt ifrån så söta och sliskiga som den vanliga jordgubbsfilen eller smaksatta yoghurtarna. Fetthalten varierar mellan de olika smakerna. Vissa är 3 precentiga som den vanliga hederliga A-filen och vissa har ett lägre fettinnehåll på 0,5 procent.



Krusbär och fläder med vanilj var syrlig och frisk i värmen i somras. Varianten med lingon och kanel var superduper god och min favorit än så länge, kanelmonster som jag är. Det är med sånna här frukostskålar jag ofta ställer mig tanken, "Varför finns det inga goda och lagom söta laktosfria/mjölkfria yoghurtar och filmjölkar?" Nu får jag vänta ett par dagar innan jag äter nästa goda filtallrik, annars blir magen ledsen..

Någon mer som har testat?

Idag ska jag uträtta lite ärenden på stan och besöka den internationella matmarknaden som står på stortorget fram till lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar