lördag 14 augusti 2010

Kvalitetstid på Valleberga

Igår när pappas fruga Tina slutat sitt jobb inne i stan åkte jag med henne ut till huset på landet. Under hela sommaren jag har varit hemma har jag inte hälsat på ute hos pappa en enda gång! Pratat om det har vi gjort, men våra planer har aldrig gått från tanke till handling förrän igår. Vi grillade fläskfilé och halloumi som vi åt tillsammans med italiensk färskpotatissallad, mozarellasallad och crostini. Rödvin hade vi såklart också till!

Det var mysigt att sitta ner i lugn och ro och prata och umgås bara vi tre. Annars när jag är hos pappa och hälsar på så brukar det vara så mycket annat runt omkring. Sist var det ju studentskiva med drygt 40 gäster. Det blir inte riktigt samma typ av umgänge och tid för att vara med varandra då.


Grillvaktaren med en öl, i väntan på att köttet blir klart.



Mysbelysningen och de tända ljusen gav inte optimalt ljus för fina fotografier. Vi åt länge och satt kvar i soffan och kollade på en film till sent.




Idag har vi sovit länge, jag har varit ute en runda med hunden. Annars har vi mest gjort ingenting fram tills fyratiden då det var dags att köra in mot stan och fira kusin Olle som har blivit 18 år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar