fredag 6 augusti 2010

sommarlov, semester..

..välförtjänt ledighet, oplanerade sommardagar.. Kalla det vad ni vill, jag ska i princip bara vara ledig och ta dagarna som de kommer fram till skolstarten den 30 september. Några strödagar har jag kvar att jobba men det räknas knappt.

Trots att jag jobbat som sjutton senaste dagarna har det ändå rymts en hel del trevligheter. Sedan de tre festivaldagarna var förbi och årets langos avklarad har jag både fått mat från ena favoritpizzerian, haft räkfrossa på uterummet och blivit slirig på gott bubbel, haft en kväll med god drink och fina vänner på Dahlbergs och blivit bjuden på godaste frukosten på länge hemma i Ellinors kök på Rektorsgatan. Inte illa va?



Ellinor ha lagat Sveriges godaste müsli med frön, nötter, gryn och gud vet vad. Mams!



Idag inleds ledigheten med Lars äggakaka som vi inte ätit på år och dar. Imorgon ska jag till Sara i Hässleholm och få min födelsedagspresent från favoritpizzeria nummer två. Och på söndag ska jag på loppis! Och fram tills det är dags att återvända till Lund har jag ett surströmmingskalas, en inflyttningsfest, en Malmöfestival och en utflyttningsfest och årets ranson av kräftor att se fram emot :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar