onsdag 11 augusti 2010

Gäster mitt i veckan

Idag är Lars chef och hans fruga här. Karlarna hade något möte i stan i förmiddags och nu är de allihop precis hemkomna efter en promenad.

Lite lagom kul. Det braiga är att det blir grillat med svampsås och antagligen ett gott vin. Till eftermiddagsfikat bakade mamma en kladdig kaka och jag har skymtat den stora skålen med plockgodis som kommer tas fram senare ikväll. De gamle lär sitta kvar runt bordet på uterummet efter grillet och tjattra fram tills midnatt någon gång. Det får de göra bäst de vill. Själv har jag hyrt en läskig film!


Jag håller på att avverka John Ajvide Lindqvists skräckromaner. Emellanåt är det så läskigt att man nästan vill blunda samtidigt som det är så spännande att man knappt kan lägga boken ifrån sig. Idag har jag börjat på Hanteringen av odöda, näst på tur står Pappersväggar och för några veckor sen nästan sträckläste jag Låt den rätte komma in. Nu ska jag ge samma film en chans för att se om den lever upp till förväntningarna efter att ha läst boken!
I värsta fall får jag väl gömma mig lite halvt bakom kudden och försöka koncentrera mig på lösgodiset när det är som värst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar