måndag 9 augusti 2010

semesterstart

Ledigheten har börjat bra! I fredags var jag urtrött efter sista rycket på jobb och gick hemma i lugnan ro med mysbyxor. Ungefär samtidigt som jag är inställd på att göra en kopp te och läsa en bok från biblan ringer Ellinor. "Hej, är du party? Vi är, kom hit!"

Hmm, nja egentligen inte. Men vad gör man inte för sina bästa vänner som snart ska flytta till Kanada? Snart kommer jag inte längre bli inbjuden på sånna här spontanbesök. Det gäller att umgås mycket nu innan det bär av så att jag har Jimmy-och-Ellinor-doser lagrade att överleva av tills jag kommer över och hälsar på. Så det vara bara att hoppa in i duschen, slänga på en klänning och en timme senare ringde jag på dörren.
Vi drack vin från Bordershop och lyssnade på massa musik. Någon utgång blev det inte och tur är nog det. Jag hade somnat i baren!

I lördags var jag som sagt hos Sara i Hässleholm för att avnjuta min födelsedagspresent. Den som väntar på något gott, och bättre sent än aldrig :)

Hemma åt vi lite mellis. Pappas hemgjorda paté och urgod potatissallad. Sen vilade vi middag på en filt intill äppelträden. Framåt kvällen begav vi oss in till stan med bilen och jag fick min efterlängtade present; ett restaurangbesök på Infinity i Hässleholm. En restaurang och pizzeria i ett som har allt från plankstek oxfilé och pasta bolognese till hamburgertallrik och hawaii. De håller hög klass på maten, själva stället är ganska trevligt att sitta på och så fasligt dyrt är det inte heller. Jag åt en av deras nya varianter; grillad kycklingfilé med bulgur, cashewnötter, fetaost, grönsaker och två olika såser. När jag tänker efter har jag nog aldrig själv beställt en pizza där, trots att det är en pizzeria! Det kanske får bli en av deras gourmetvarianter nästa gång..

Nästan lite för mätta och belåtna åkte vi hem och bytte om till byxor som inte satt så hårt om magen. Vi såg på Finding Neverland och gjorde framåt sängdags en kvällsmacka med finfin ost och fikonmarmelad.
Morgonen efter vart det frukost vid köksbordet med Saras föräldrar, gott pålägg och pappas hembakade bröd. Helgfrukostarna ska visst alltid vara så mysiga där :)



Ikväll ska vi grilla oxfilé och imorgon kommer mormor på kräftskiva. Tänkte eventuellt försöka lura med någon till tisdagsklubben på Cardinal efteråt. Jag klagar inte på sommarlovet än så länge, det kanske ni förstår?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar