söndag 29 augusti 2010

sommarlovets sista dag

Jajemän, imorgon börjar skolan. Nu är hösten snart här, det börjar redan kännas i luften. Dags att ta mitt pick och pack och flytta ner till Lund idag.

En rolig avslutning på sommaren hade jag hemma i Carolines nya hus igår där det var inflyttningsfest. Vi lärde känna varandra på jobb i somras. Alltid trevligt med nytt folk!
Vi välkomnades med en jordgubbsdrink och en tipsrunda med kluriga frågor samtidigt som det blev en husesyn i alla rum och vrår. Därefter visade Petra från jobb en saker från Perfect Home. Petra håller så kallade Home Partyn (tänk tupperware, fast inredningsprylar). Så klart fanns där massa fint, men eftersom jag bestämt mig för att inte ta något lån i år blir det till att spara på slantarna. Jag har ändå inte plats med mer grejs på mina fjuttiga studentkvadrat.

Börjar undra hur allt jag kånkar ner idag ska få plats.. Men det ordnar nog sig. Nu ska jag ordna det sist här hemma, sen blir det Lund nästa. Dags att ta tag i vardagen igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar