söndag 11 oktober 2009

Bak(is)söndag

Jag och Sara hade en bra dag igår. Vi hittade en passande present, beställde mat på onlinepizza.se och var på Staffans trevliga fest. Lite dålig stämning blev det väl när Danmark sparkade in 1-0, och synd var det att många inte kom och att de som väl var där gick innan det riktigt blev någon ordentlig feststämning. Men som sagt, det var kul iallafall!

Idag kan jag ju inte säga att vi var på topp när vi vaknade men sånt hör väl till vissa söndagar.. Nu har Sara begett sig hem till Hässleholm (eller ja, för sådär tre timmar sen..) och jag har knåpat ihop min egen bröddeg. Tyckte det var en typiskt bakdag idag, regnigt och grått som det är ute!

I mitt bröd har jag:
1 dl äpplemos
1 riven morot
1,5 dl havregryn
1 dl krossade linfrö
1 tsk salt
6 dl mjöl av lite blandade sorter
4 dl mjölk
2 tsk bikarbonat

Jag bara blandade ihop allt, klickade ut i formen och satte i ugnen. Gott eller ej, det återstår och se när klockan ringer! Det såg iallafall bra ut innan gräddningen!



Ikväll blir det alltså varm choklad och nybakat bröd med ost tillsammans med kapitlet om celler i anatomiboken. Mmm!





När kameran åkte fram kom ju också bilderna från pastalådan in i datorn (bättre sent än aldrig..) Någon mer än jag som älskar dom hårda makaronerna på toppen när man gör makaronipudding?

1 kommentar:

  1. det är nog bara du som tycker om dem! jag tycker det känns som om de är från stenåldern :) eller att de inte är klara!

    SvaraRadera